2016. március 18., péntek

Korrektorküzdelem - avagy ki fedi el legjobban a karikákat



Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én időről időre szenvedek a szemem alatti vékony bőrrel. Megsínyli a telet, az időjárás változást, mindennek tetejében száraz, érzékeny és hullasápadt. Nem mondom, hogy kímélve van, mindennapos kontaktlencse ki- és berakás, kevés folyadékbevitel és az örökölt gének mind hozzájárultak ahhoz, hogy 20 éves koromra így nézzen ki. Nem mondom, hogy durva a helyzet, mert vannak jobb pillanataim (amikor kialszom magam és figyelek arra, hogy meglegyen a napi javasolt folyadékbevitel...) és élőben nem annyira feltűnő a helyzet, mint így a ráfókuszált képeken, de egy szó, mint száz, szükségem van egy jó szem alatti csodafegyverre. 
A mai bejegyzésben 4 méltán híres korrektor összehasonlítását hoztam nektek, nézzük hogy teljesítenek az én karikáimon.


Kezdem a high end kategória felé közelítő darabbal, ami nem más, mint a MAC Mineralize Korrektor névre hallgató terméke, az én árnyalatom a rózsás beütésűek közül a legvilágosabb, NW15.
Mit ígér?(MAC hivatalos weboldaláról fordítva): Ásványokkal és tápláló növényi összetevőkkel gazdagítva ez a krémes, könnyen eldolgozható korrektor elfed és tökéletesít, miközben táplálja és hidratálja a bőrt. Puha textúrája könnyeddé teszi hosszas viselését is. Gyenge vagy közepes fedést nyújt, természetes szaténfényű finishsel. 
Mit ad? Egészen közel jár a marketingszöveg a valósághoz, kivétel a tápláló ásványok és növényi összetevők(?), amiknek a hatását nem nagyon tapasztaltam. De tényleg könnyedén eldolgozható, akár ujjal, akár ecsettel vagy szivaccsal (a sminkes az üzletben a MAC 217-es satírozóecsettel dolgozta el) próbálkozik az ember, bár én szeretem az ujjamal beledolgozni a bőrömbe. Tényleg gyengétől a közepesig terjed a fedése, így ha nagyon sötét karikákkal küzdesz, valószínűleg nem ő fog segíteni az eltüntetésükben. Nálam szépen idomul a bőrömbe, harmonizál az alapozóm szaténszerű finishével és egyenletesen kopik, ami azt jelenti, hogy 5.-6. óra tájékán már alig észrevehető, de nem ül meg az egyenetlenségekbe és nem mászik bele az apró ráncaimba később sem. Ő az egyetlen a csapatból, aki nem teszi ezt! Inkább világosítja a szemem alatti területet, mint a színével kiegyensúlyozza a lilás árnyékokat, de tavaszra nekem ez tökéletesen megfelel, önmagában viselve sem nehezíti el a bőrt. Kicsit tartottam tőle, mert vegyes véleményeket találtam a neten, de abszolút nem bántam meg, hogy megvettem. Javában használom már egy ideje és mivel kevés is elég belőle, biztos vagyok benne, hogy sokáig kitart az 5 ml-es kiszerelés. 
Egyetlen gyenge pontja talán az applikátor, ilyen fura ecsetes, ami túl sok terméket vesz fel még ahhoz is, hogy több pontra is felvigyük az arcon és a felesleget lehúzva az megül a karimán, ahogy a második képen is látszik. De maga a csomagolása kellőképpen elegáns az árhoz mérten és táskabiztos! 
Ár: 6400Ft



Blogger és Youtube berkekben nagyon népszerű a következő alany, a Maybelline Instant Anti-Age Effekt vagy más néven Instant Age Rewind korrektora. Természetesen az én színem a Fair, ami a legvilágosabb, rózsás árnyalat. Itthon sajnos nem kapható, én az enyémet Ausztriában egy Bipából szereztem be.  
Mit ígér? (Krémmánia oldalán lévő profilról): Azonnal eltünteti a sötét karikákat, láthatóan csökkenti a bőr puffadtságát, micro-korrektor applikátorral + szuper koncentrált formulával, sugárzó és friss tekintetet varázsol. 
Mit ad? Megint nem hazudik a leírás, lényegesen aktívabban veszi fel a harcot az elszíneződésekkel, mint a MAC Mineralize, az is látszik, hogy koncentráltabb a formulája, de ezáltal nehezebb érzést is kelt viselve. A finishe ennek teljesen matt, ami lehetséges, hogy furán mutat, ha az alapozód inkább "dewy", vagyis fényesebbre szárad. Azt mondanám, hogy a csapatból ő a legtartósabb, 8 órát játszva kibír rajtam, izzadós zumba közben sem mászik sehova. Azonban egy idő után hajlamos utat találni a bőr apró egyenetlenségeibe, így a sugárzó és friss tekintet nem annyira hosszú életű nálam, mint azt szeretném. De lehetséges, hogy ez csak engem zavar, mert mások szerint nem annyira horrorisztikus az összkép, mint ahogy én a tükörből közelről vizsgálva érzem. Ha durván előjönnek a karikáim, mindenképpen őt vetem be! Szintén szépen idomul a bőrömhöz, magában viselve is működik. 
Az applikátora érdekes, meg kell csavarni és akkor a festékanyag a kis gömbszivacskába pumpálódik, amivel szépen el lehet oszlatni utána a szemek alatt. Egy idő után azonban a felesleges festékanyag összegyűlik, nem levehető a kis szivacsgömb, így még nem jöttem rá hogyan oldom meg a tisztítást. Irritációt emiatt nem tapasztaltam, pedig megvan nyár óta, így lehet csak az esztétikáján ront, de nagy kárt nem csinál a szivacsban ragadt termék.
Ár: ha jól emlékszem 9 euró körül volt, átszámítva olyan 3000, a Krémmánia szerint 3200Ft-ot kérnek el 6,8ml-ért 



A Maybelline Fit Me korrektora volt az első, akit beszereztem, miután úgy éreztem, hogy a drogériás korrektor-kínálat nem felel meg az igényeimnek és azóta már a második darabot használom, a 15-ös, Fair színből. Itt érdemes résen lenni, ugyanis azt hinné az ember, hogy a 10-es Light árnyalat a legvilágosabb, de nem, az inkább sárgás tónusú, míg a 15-ös a rózsás tónusú legvilágosabb a kapható színek közül. 
Mit ígér?(A Maybelline angol honlapjáról fordítva): A smink, ami nem viccel. Olajmentes, viaszmentes, ostobaság-mentes. Természetes fedés, ami olyannak hagyja meg a bőrt, amilyennek lennie kell: friss, természetes és engedi lélegezni. Áttetsző bázis könnyű pigmentekkel, ami engedi a bőr természetességét átlátszani. Nem comedogenic(?), bőrgyógyász által tesztelt, szemész által tesztelt, illatanyagmentes. 
Mit ad? Számomra nem eleget a szemem alatti bőrhöz való használatra. Tényleg nem kelt mű hatást, engedi a bőrt is lélegezni alatta, nem nehezíti el, de a száraz részeken valahogy nem az igazi. Nincs panaszom a fedésére, a tartósságára, talán télen nekem kicsit még ő is túl sötét a szemem alatti részre, de inkább használom az arcomon lévő pattanások vagy bőrhibák kijavítására, mint a karikáim elkendőzésére. Ennek ellenére használtam sokáig a szemem alá is, de valamiért már nem érzem odavalónak, hajlamos szárítani a vékony bőrt és csúnyán belemászik az egyenetlenségekbe a nap végére. Talán akinek olajosabb, vagy kombináltabb a bőre, az bevetheti szem alá is, nekem oda nem nyerte el a tetszésemet, de az arcom többi részén kiválóan teljesít!
Ő az egyetlen a 4-ből, akit nem ajánlok táskába. Az előző tubusnál is így volt és ennél is megtörtént, hogy a lehúzott felesleg valahogy kiszivárgott a karimára, majd onnan továbbfolyt és összekente magát a tubust és a nesszeszerem belsejét is. A képen láthatjátok, hogy ez eléggé pazarlás, folyton törölgetni kell használat után és emiatt egy csomó termék kárba vész, különben úgy fest majd, ahogy az enyém a második képen. Kár, mert az applikátorára nincs panasz, kellemesen siklik a bőrön és egyenletesen viszi fel a korrektort.  
Ár: 2000Ft körül szokott lenni az ára, Németországban és Ausztriában megtalálható a drogériákban, itthon az Iparfüméria oldaláról tudtok rendelni, én is így tettem a második tubusnál



Szándékosan hagytam a végére azt a korrektort, ami a legkevésbé vált be. Úgy általában. Nem tudom miért, nagyon akartam szeretni, a színe is jó, de valahogy az én bőröm nincs jóban a NYX Photogenic CW01 korrektorával. Meglepő, ugye? Annyi jó vélemény van róla blogos meg youtube-os berkekben, de ahány bőr, annyi preferencia. 
Mit ígér? (A Krémmánia profilja szerint): Az applikátor segítségével eltüntethetők az apró bőrhibák, sötét karikák. A zöld árnyalat segít a bőrpírt eltüntetni, a lila a sárgás bőrre, a sárga árnyalat pedig a szem alatti sötét karikák halványítására szolgál.
Mit ad? Az én árnyalatom a legvilágosabb Porcelain, ezekből kb. semmit. Nem tartós, csak összeáll egy idő után, nem számít mennyire precízen dolgoztam el, a sötét karikákat inkább szürkévé teszi, a bőregyenetlenségeimet kiemeli, a bőrhibákat világosítja, de azon kívül nem sok semmit tesz arra, hogy kevésbé látszódjanak. Az én száraz bőrömön ráadásul eléggé kiemeli a száraz foltokat, akármennyire is hidratálok alá szemkrémmel vagy normál arckrémmel, ha ott használom. Egyetlen egy módon szoktam használni, egy lehelletnyit viszek fel az arccsontomra és az orromra, highlighter gyanánt, ha nagyon ráérek. De egyébként nálam ő volt talán a legnagyobb csalódás, korrektorok terén. 
Ár: Müllerben megtaláljátok 2690Ft-ért, 3 g terméket kaptok.

Jöjjön az a rész, amire mindenki várt, a swatchok és a szemes képek! Felelősséget nem vállalok a horrorisztikus állapotokért...





Mindent egybevetve sima hétköznapokon a MAC Mineralize lett a társam, mind viselet mind összkép tekintetében nálam veri a drogériás társait. Ha nagy a baj, a Maybelline Insant Age Rewindhoz biztonsággal nyúlok, hosszabb és kialvatlanabb napjaimon ő segít, hogy ne úgy nézzek ki, mint egy zombi. A Maybelline Fit Me használatát pedig inkább bőrhibákra és az orrom körülötti pirosság elfedésére korlátozom. A NYX pedig jó darabig ott fog porosodni a sminkes fiókom sarkában, hacsak nem keresek neki gyorsan új gazdát a barátaim körében. 

Ti milyen korrektorokat próbáltatok már a szemek alatti karikákra?

Andi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése