2015. június 14., vasárnap

Tesztsarok: Lush Oatifix

Sziasztok!

Mivel lassan lejár a felhasználási ideje ennek a Lush friss arcpakolásnak, úgy döntöttem itt az ideje, hogy összeszedjem a tapasztalataimat vele kapcsolatban egy blogbejegyzés keretein belül.



Még sohasem próbáltam a Lush Fresh Handmade Cosmetics arcpakolásait, de nagyon jó weblapjuk van, ahol sok információt fellelhetünk a termékekről, összetevőkről és felhasználási módjukról. Végül az üzletben a nagyon kedves és segítőkész eladólány javaslatára az Oatifix jött haza velem, 75g termékért 2450Ft-ot fizettem.



Strapabíró fekete matt tégelyben kapjuk a pakolást, ahogy a fedelén is látható, 5 üres tégelyt beválthatunk egy ajándék friss arcpakolásra, ebből látszik, hogy figyelmet fordítanak az újrafelhasználásra!(Ez rímelt...)
Praktikus, hogy a legszükségesebb információkat az arcpakolás használatát illetően rányomtatták a fedélre, ez nálam pirospont. Az Oatifix változat leírása alapján tisztít, puhít és hidratál, anélkül, hogy irritálná az érzékeny és száraz bőrt. Főbb összetevői között szerepel a vanília, a zabdara, az illipevaj, a darált mandula és a kaolin (Figyelj, nehogy valamelyik allergiás reakciót váltson ki! pl. mandula)
Hűtőben tartása azért célszerű, mivel friss összetevőkből készül a termék, amiknek véges a felhasználási ideje még így is, de a nagy melegben gyorsan megromolhat.



Hátoldalán a kémia rajongóinak kedveztek a sok vegyület és illóolaj leírásával, valamint itt található a gyártó ember neve és a lejárat ideje is. Aki azon aggódik, hogy hamarabb fogy el a termék, mint egy hónap, megnyugtatom: én hetente egy-két alkalommal használtam, ha a bőröm extra száraz volt, megtörtént, hogy háromszor és még így is maradt termék a tégelyben bőven. A legközelebbi pakolást szerintem sűrűbben fogom alkalmazni, hogy ténylegesen elfogyjon.



Maga az arcpakolás erős illatot áraszt, olyan sütire emlékeztetőt, a vanília és a banán tisztán kivehető belőle és ez nemcsak a tégelyből árad, de a pakolás lemosása után 1-2 óráig a bőrön is érzékelhető (Én nem bántam...).
Állaga meglehetősen darabos, a zabdara miatt, ezért miután kivettem a hűtőből, vártam 1-2 percet, hogy nagyjából kenhető állagú legyen. Még így sem lehet tökéletesen egyenletesen beteríteni vele az arcot, de ez engem nem zavart.



Ennyire lehet eldolgozni, tisztán kivehető az olajos rész és a zabdarabkák, amik lemosás után nem valami gusztán megülhetnek a mosdókagylóban.
Na de térjünk rá a hatására!
Kombinált bőröm van, az almácskáim és a pofim hajlamosak a kiszáradásra(addig a pontig, hogy a bőr fel is jöhet), míg a homlokom és az állam hamar zsírosodik, ha olyan kedve van. (Ha meg másmilyen kedve van, akkor az is hámlik...)
Érzékeny bőröm ellenére nem tapasztaltam semmi irritációt, se a mandula, se a zabdara nem okozott kiütéseket, pirosságot, a pakolás tényleg nyugtatta és hidratálta a bőrömet! Tisztító funkcióját is aláírom, egészségesebbnek tűnt utána a bőröm, lemosás után nyoma sem volt a száraz részeknek és a fakóságnak.
Hatása nem állandó, ezért 2-3 naponta megismételtem a használatát, amikor a bőröm nagyon kritikusan száraz állapotát élte.
Amire viszont szeretném figyelmeztetni a kombinált és zsíros bőrtípusú embereket az az, hogy ez a pakolás valószínűleg nem fog működni náluk, sőt, még inkább zsírosítja a bőrüket. Amikor nagyon kombinált volt a T-zónám és a pakolást használtam, 2-3 napig nem tudtam mit kezdeni az állandó zsírosodással, nem volt egy szép látvány utána lévő nap. Ha éppen hámlik a homlokom, akkor szépen rendbe hozza, de ha pattanás volt rajta, akkor csak fokozta a faggyútermelését a bőrömnek.
Amit még meg kell említenem, mert nálam problémát okozott, az a lemosás. 5-10 perc után nekiálltam leszedni a terméket, körkörös mozdulatokkal finoman masszíroztam a bőrt, hogy a zabdara kifejthesse tisztító hatását, de nagyon macerás dolog volt az utolsó darabkáig eltávolítani ezt a cuccot az arcomról. Utána is hátrahagyott egy ilyen olajos rétegek a bőrömön, ami pár perc alatt beszívódott és nem volt gusztustalan a száraz részeken, de első használat után furcsa érzés volt.

Összességében nem ez lesz szerintem álmaim Lush arcpakolása, még tovább próbálkozom a kevésbé darabos pakolások között, de ha valaki nagyon száraz és érzékeny bőrrel van megáldva, ideális lehet neki ez a termék, mivel teszi a dolgát, tisztít, hidratál és puhít, anélkül, hogy irritálná az arcbőrt.

Ti milyen pakolásokat próbáltatok már a Lush-tól?
Andi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése